CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 8, 2010

DI HADAPAN ALLAH, AKULAH YG PALING HINA


alhamdulillah, syukur. tiada ungkapan lain mampu dilafazkan untuk menggambar perasaan sendiri di saat dan ketika ini. Prk kali ini memang lain penangannya berbanding tahun-tahun sudah. Ya sahabat, Ia benar-benar mengubah kita, mengikut apa yang kita mahukan. 

Ia bagaikan satu pelaburan jangka panjang yang dibayar sendiri oleh keringat, masa dan pengorbanan sahabat-sahabat ana. Terharu? Pilu? Mungkin ia lebih sesuai. Benarlah, prk akan memperlihatkan sikap sebenar sahabat-sahabat kita, sejauh mana kesanggupannya atau keseriusannya untuk menaikkan Islam itu di tempat sendiri. 
Dalam surah at-taubah; ayat 111:

`Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri dan harta mereka dengan memberi syurga buat mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh, sebagai janji yang benar dari Allah dalam Taurat, Injil dan al-Quran. Dan siapalah yang lebih menepati janjinya selain Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang agung’

Ya, semua punya peranan masing-masing.
Bagai menjadi tangan, kaki, mata dan sebagainya dalam satu jasad yang menari atas satu rentak yang sama.

Yang berkereta jadi supir
Yang seniman jadi artis
Yang becok jadi DJ
Yang diam jadi pemikir
Sampai mimpi jadi nyata
Sampai janji kita kota
Sampai Islam dipasak teguh
Sampai kita bahagia

Ya Allah, sungguh aku bersyukur dengan ketentuanMu ini. Moga aku sentiasa terpilih untuk memperjuangkan agamaMu bersama hamba2Mu yang soleh. Terima kasih sahabat semua. Antum semua memang hebat dalam lapangan masing2. kalian memang hebat-hebat belaka. Jika dibentangkan di hadapan Allah, akulah yang paling hina.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails